『ヒーローユニットのテスト開始』クラロワ開発Q&A (2017.2.11版)

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クラロワ開発チームから「新レアリティの実装」「ヒーローのテスト」「クラントーナメントのアップデート」など、アツいトピックの返答があったよ。
このコーナーは定期更新されるので、是非チェックしてね。

この記事はクラクラ・クラロワメディアミックス第1弾
「キルクロ翻訳×チャンネルドズル」の初稿です。普段はブログだけ、または動画をご覧の皆さんも、
それぞれのメディアに親しんでいただけたらと思います。

ドズルさんのチャンネルでの投稿はこちらから。

クラロワ開発チームへの月1回の一問一答、返答が帰ってきました。
間を取り持ってくれるフォーラムモドレーターラックいつもありがとう。

それでは早速1つ1ついってみましょう。

Will we see a new card rarity (above legendary) in future updates?
今後新しいレアリティ(UR以上)のカードは出てきますか?

We don’t have any plans to add a new rarity at the moment. Anything is possible in the future of course, but it feels quite unlikely right now. However, “hero units” is something we’ve talked about a few times, and even playtested a bit, but we were thinking about them unlocking in a different way to the normal card unlocks. If so, that would mean they’d probably not be a card rarity in the normal sense. This is all hypothetical of course – we aren’t adding heroes any time soon, if ever!

現時点において新しいレアリティの追加は考えていません。
将来的にはどんなことも可能性はありますが今は無いと思っています。
しかし「ヒーローユニット」はこれまで何度か話し合いをしてテストプレイも行っています。
ヒーローカードは通常と違ったアンロックの方法のほうが良いと考えています。そう考えると普通のカードレアリティとは少し違う概念になるかもしれません。
もちろんこれは仮定の話ですよ、ヒーローの追加の予定は今はありません。永遠にない可能性もあります。

What is your goal for Legend Trophies?
レジェンドトロフィーのゴール(目的)はどのように考えているの?

Glad you asked this. We’re actually planning to stop giving out Legend Trophies after the next update arrives… The reason is that we’re currently working on the endgame (goals after 4k Trophies) and Legend Trophies don’t feel like a good fit for our new plans. We don’t want to shoehorn them in because they already exist in the game. We’re planning to leave them visible on your player profiles for the time being, but not indefinitely. When we do remove them entirely (not sure when), we’ll probably give something back for your time and hard work earning them!

よく聞いてくれました!
じつは次のアップデート以降レジェンドトロフィーの配布は無くなる予定です。
というのも現在、4000トロフィー以降の新しい目的と仕組みを考えています
それにはレジェンドトロフィーがしっくりこないと思っています。ゲームに現在あるからと言う理由で無理矢理残しておきたくないのです。
現時点ではみなさんのプレーヤープロフィールに残しておく予定ですが永久には残りません。それらを消す時が来た時は(いつかわかりませんが)みなさんの努力と得る為に費やした時間に対して報いたいと思っています。

Do have any plans to move clan chest from Monday-Wednesday to the weekend?
クラン宝箱のイベントを月曜日から水曜日から週末に移動する予定は?

Yes! We’re going to move the Clan Chest to run from Fri-Mon after the next update. The primary reason we had it running from Mon-Wed was that we thought the weekends would be more about new card releases and special event challenges, and we wanted some form of eventfulness happening midweek, too. In hindsight this is clearly not the best time to play for a lot of people, so we’ll make it better!

はい!次回のアップデート以降クラン宝箱は金曜日から月曜日になります
当初月曜日に設定した理由は、週末は主に「新カードのリリース」とか「スペシャルイベント」が既にスケジュールされています。
このため、平日にも特別な何かを持って来たかったのです。
しかし多くの人には現在の期間はあまり都合良い時間ではない事は明らかなので移動します。

Are you planning to rework the tournaments?
トーナメントを作り直す予定はある?

Yes! We have two main objectives for the rework. Firstly to make challenges (when we think of “tournaments” we think of everything under the tournaments tab) interesting and enjoyable for a wider range of player skill levels. Currently they’re primarily played by really good players and aren’t very easy to get into for less-skilled players. This is a problem because challenges are also the vehicle we’re using to deliver our fun game modes! BTW, we’d like to keep them as competitive as they currently are for the players who are after that kind of challenge, but also offer less competitive/difficult options for other players to enjoy as well.
Secondly we’d like to make custom tournaments much, much better. Part of this could be to properly support eSportsy stuff from within the game. We understand that if Clash Royale’s eSports scene is to flourish and develop, we need to take it more seriously from within the game. We don’t have concrete plans for either of these improvements just yet, and we definitely don’t have development time to squeeze them into the next update, but they’re most certainly on our radar!

現在2つの大きな目的を持って開発しています。
まず最初はチャレンジを作成すること(我々がトーナメントを考える時それはすべて”トーナメントタブ”に入っているものを指します)様々なスキルレベルの人たちに興味を持ってもらえ楽しんでもらいたい。
現在は本当に上手い人達が多くプレイしており、スキルレベルの低い人たちには敷居が高い状態にあります。
これは問題だと思っています。なぜならチャレンジは様々な楽しいゲームモードを届ける手段として利用しているからです。
現在と同じくらいのレベルを保ちつつ、色んなレベルの難易度オプションも検討中です。
次に、カスタムトーナメントはもっともっと改善したいと思っています。
esportsをゲーム内からサポートなど、クラロワがesportsとして成功するためにはゲーム内からの真剣な取り組みが必要だと理解しています。
まだこれらの改善策が全てまとまったわけではありませんし、次回のアップデートには到底間に合いませんが我々の意識には常にあります。

how do you plan to develop clans further?
クランの開発の将来はどのような計画が?

We don’t have any immediate plans for Clan development, but we know it’s really important to make Clans more sticky. Clan Wars did this really well for Clash of Clans, so we keep asking ourselves what could Clash Royale’s “Clan Wars feature” be? For the time being we’re mostly thinking about smaller quality of life updates, such as being able to share more interesting stuff with your Clan (decks, etc.) – this isn’t coming with the next update, but it’s on our minds. However, we do have one super cool feature coming in the next update specifically for Clans. Something along the lines of the Clan Chest (quite similar in fact…), but with a really awesome twist!

現在はクランシステムに関してすぐに何かをする予定はありませんが、これがとても大事だと理解しています。
クラクラにおいてクラン対戦が非常にうまく行ったと思います。我々はクラロワのクラン対戦機能はどうあるべきか自問しています。
現在はまだクラン内でさらに情報共有をしやすいシステムを考えています(デッキなど)しかしこれらは次回のアップデートに含まれるものではありません。
しかし、次回のアップデートでクラン専用のスーパーカッコイイ機能を予定していますよ。
クラン宝箱のような(実は結構にている。。)でもすっごいひねりを加えています!

抽出・翻訳:連邦のきーる( @Kir_coc)
企画・構成:LinkJPのクロロ( @linkjpgroup)

協力
タイトル絵:MOOさん( @doiboy_MOO) ありがとうございます。

 

連邦のきーる連邦のきーる

連邦のきーる

連邦の白いアレのサブリーダー。
好きなユニットはハロ。

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